محل لوگو

سیستم پیشنهادی برای کار با Cinema 4D، Redshift، Octane، و Houdini


کار در زمینه ساخت تیزر‌های تبلیغاتی نیازمند در اختیار داشتن سیستم‌هایی قدرتمند در زمینه رندرینگ است. بسیاری از ‌نرم‌افزار‌های رندرینگ از قدرت پردازنده و یا کارت گرافیک، و در برخی مواقع از هر دو برای پردازش‌های سنگین استفاده ‌می‌کنند.

بستن سیستم‌های رندر، بسیار وابسته به نوع ‌نرم‌افزار‌هایی است که کاربر با هدف کار با آنها سیستم را تهیه ‌می‌کند. عموما این سیستم‌ها گران قیمت هستند و کاربر از آنها کسب درآمد ‌می‌کند. امروز تصمیم گرفتیم پس از 8 ماه با بازنویسی این مطلب سه سیستم پیشنهادی را بر اساس نوع کارکرد کاربر به عنوان سیستم‌های پیشنهادی با سه بودجه 61.5، 123، و 246 میلیون تومان به شما دوستان معرفی کنیم.

آشنایی مختصر با نرم‌­افزارها:
سیستم پیشنهادی برای کار با Cinema 4D، Redshift، Octane، و Houdini
‌نرم‌افزار SideFX Houdini FX

هودینی یک ‌نرم‌افزار بسیار قدرتمند انیمیشن سازی سه بعدی است که برای مدل سازی و خلق افکت‌های ویژه و طراحی مورد استفاده قرار می گیرد. این ‌نرم‌افزار عموما به حداقل 64 گیگابایت رم، پردازنده‌های High End با تعداد هسته‌های بالا، و کارت گرافیک از نوع GeForce و یا Quadro نیازمند است.

نکته مهمی ‌که در مورد این ‌نرم‌افزار باید توجه داشت، عدم توانایی آن در به کار گیری از چند GPU به صورت همزمان است بنابراین باید یک کارت گرافیک قدرتمند برای آن انتخاب کرد که میزان حافظه بالایی داشته باشد. از طرفی پشتیبانی این ‌نرم‌افزار از کارت‌های گرافیک حرفه ای Quadro حتما باید با لیست مورد پشتیبانی این ‌نرم‌افزار مطابقت داده شود.
‌نرم‌افزار Octane Render

اکتان رندر از جمله موتور‌های ‌نرم‌افزاری جدید طراحی است که تمام بار پردازشی آن بر روی کارت گرافیک است. این ‌نرم‌افزار با گرافیک­های نسل RTX بسیار سازگاری خوبی از خود نشان می‌دهد و توانایی استفاده از چند کارت گرافیک به صورت همزمان را دارد. بهترین نوع استفاده از آن ترکیب دو کارت GeForce و Quadro در کنار یکدیگر است که البته هزینه سیستم را بسیار بالا می برد. اما می توانید ابتدا به ساکن با یک کارت شروع کنید و سپس کارت دوم را به سیستم اضافه نمایید.

سیستم پیشنهادی برای کار با Cinema 4D، Redshift، Octane، و Houdini
‌نرم‌افزار Cinema 4D

این ‌نرم‌افزار قدرتمند توانایی رندر بر پایه CPU و GPU را دارد. به صورت اصولی، تهیه یک پردازنده پر قدرت که در تک هسته بتواند فرکانس و کارایی بالایی را ارائه کند در اولویت است. پس از آن حداقل 32 گیگابایت رم و یک کارت گرافیک با حداقل 8 گیگابایت حافظه گرافیکی از جمله دیگر نیازمندی‌های این ‌نرم‌افزار گشنه است.

‌نرم‌افزار Redshift 3D

از جمله ‌نرم‌افزار‌های طراحی پرقدرت با محوریت پردازش مبتنی بر کارت گرافیک است که نیازمند حداقل 32 گیگابایت رم، یک کارت گرافیک حداقل با 8 گیگابایت حافظه، و پردازنده با تک هسته قدرتمند است.

چند نکته مهم:

توجه داشته باشید که کلیه قطعات بر اساس موجودی بازار ایران تنظیم شده اند. اگر از برند خاصی بیشتر اسم برده شده، دلیل آن غیبت دیگر برند‌ها در ارائه مدلهای همرده و قابل رقابت نسبت به قطعات پیشنهادی بوده است.
از مهمترین خصوصیات کارتهای گرافیک Quadro امکان تصحیح خطا ECC در حافظه گرافیکی است و دقت رنگی که نمایش می‌دهند صد در صد مطابق استاندارد sRGB است. در صورتی که مانیتور مورد استفاده قدرت نمایش رنگ sRGB به نسبت ضعیفی داشته باشد، و یا کالیبره نباشد عملا شما بخشی از توانایی‌های کوادرو را استفاده نخواهید کرد و همچنین در زمینه پردازش اطلاعات هوش مصنوعی، اگر عملیات خاصی انجام نمی‌دهید، بنابراین مکانیزم تصحیح خطای حافظه آن هم به کار شما نخواهد آمد. در چنین حالتی برای سیستم‌های Workstation به جای کوادرو، کارتهای گیمینگ پیشنهاد می شود، که هم توانایی بیشتری دارند، و هم قدرتمند تر هستند.
در سیستم‌های Workstation مانیتور اهمیت فراوانی دارد. در اینگونه سیستم‌ها با توجه به اهمیت دقت رنگ، و رزلوشن مورد پشتیبانی مانیتور، بهتر است از مانیتوری استفاده شود که با دقت 4K، توانایی sRGB آن 100% باشد و از CAM/CAD نیز پشتیبانی کند. در زمان نوشتن این مقاله متاسفانه با کمبود مانیتور با پشتیبانی CAM/CAD در بازار مواجه بوده ایم و نتوانستیم موردی با این امکان پیشنهاد دهیم. صد البته شما می توانید بر اساس بودجه و سلیقه خود مدل دلخواه دیگری را انتخاب کنید.
کلیه قطعات پیشنهاد شده در بخش کیس، درایو نوری، اسپیکر، موس و کیبرد کاملا به صورت نمونه بوده، و هر کاربری بر اساس نیاز و یا سلیقه خود می تواند قطعات مناسبتر را جایگزین نماید. بنابراین بر نویسنده خرده نگیرید چرا مثلا کیبرد گیمینگ برای سیستم Workstation پیشنهاد شده است، کلیه پیشنهادات قطعات جانبی صرفا برای هماهنگی بین قطعات صورت گرفته است.

سیستم‌های پیشنهادی:
سیستم پیشنهادی اول با بودجه 61 میلیون تومان
سیستم پیشنهادی برای کار با Cinema 4D، Redshift، Octane، و Houdini

این سیستم مبتنی بر پردازنده پر قدرت 9900K، می تواند با سرعت بالا از پس پروژه‌های رندرینگ به خوبی برآید. بسیاری از ‌نرم‌افزار‌های رندرینگ با پردازنده‌های اینتل بهتر مچ و سازگار هستند، به همین جهت، سازگاری بهتر این پردازنده با ‌نرم‌افزار‌های رندرینگ مارا بر آن داشت تا از این پلتفرم به شما دوستان حتما پیشنهاد دهیم. کارت گرافیک مورد استفاده در این سیستم کارت RTX2060 Super است که با 8 گیگابایت حافظه گرافیکی یکی از بهترین و پر قدرت ترین کارت‌های گرافیک موجود به شمار می رود. برای کولینگ هم می توانید از واترکولر معرفی شده و هم از GREEN GLACIER GLC360 EVO استفاده کنید که خنک کننده توانایی است و می تواند تا 5 گیگاهرتز پردازنده 9900K را به خوبی خنک کند. در این رنج بودجه یک مانیتور FHD رده مولتی مدیا اما بسیار با کیفیت در لیست پیشنهاد قرار داده ایم.

 

سیستم پیشنهاد دوم با بودجه 123 میلیون تومان
سیستم پیشنهادی برای کار با Cinema 4D، Redshift، Octane، و Houdini

این لیست شامل پلتفرم مبتنی بر رایزن 3000 است، و پردازنده مورد نظر ما 3950X است. از نظر پرفورمنس، این پردازنده یکی از بهترین‌های AMD است که در بازار یافت می شود و می تواند هر نوع پردازش چند هسته ای را به سرعت به پایان برد. این سیستم پیشنهادی از 64 گیگابایت رم برخوردار است و مجهز به کارت گرافیک RTX 2070 SUPER است که برای 4K مناسب است. در مورد مانیتور از یک مانیتور 4K نامبرده ایم که اگرچه از سری مولتی مدیا است اما دقت آن و کیفیت کلی آن مناسب است.

سیستم پیشنهادی سوم با بودجه 246 میلیون تومان
سیستم پیشنهادی برای کار با Cinema 4D، Redshift، Octane، و Houdini

این سیستم مبتنی بر پردازنده Threadripper 3970X یکی از پر قدرت ترین ست آپ‌هایی است که می توان با هدف CPU Rendering بست. این سیستم پیشنهادی با داشتن 128 گیگابایت رم DDR4 می تواند هر نوع پروژه پردازش‌های رندرینگ را به سرعت به پایان برد. برای کارت گرافیک ما از RTX2080Ti بهره گرفته ایم، که شما می توانید با توجه به تعدد کانال‌های PCIe پلتفرم تردریپر، یک کارت گرافیک دیگر از نوع Quadro RTX را هم به آن اضافه کنید تا از هر دوی اینها بهره ببرید. برای اس اس دی ما از Samsung 970 Evo Plus یک ترابایتی استفاده کردیم که در آینده می توانید یکی دیگر از همین نوع تهیه و بر روی همین مادربرد به صورت RAID0 استفاده کنید. برای‌هارد دیسک یک مدل 2 ترابایتی بلک قرار داده ایم که هر کاربر می تواند بر اساس نیاز خود آن را اضافه کند. مانیتور هم با دقت 4K از سری ProArt ایسوس مخصوص طراحی است. ست روی میز، شامل کیس، مانیتور، و اسپیکر سفید رنگ انتخاب شده اند.

در مجموع، این سه سیستم در سه بودجه 61، 123 و 246 میلیون تومان، به عنوان پیشنهادات اصلی ما به کاربرانی است که به دنبال تهیه سیستم‌های پر قدرت رندرینگ بر اساس نیاز‌های گرافیکی و طراحی سه بعدی هستند. صد البته با توجه به سلیقه و نیازهای خود می توانید قطعات دیگری را جایگزین نمایید.

منبع خبر

  انتشار : ۶ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 51

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما